سرخط خبرها

اجرای  عملیات یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۳۹۳۴۷
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
اجرای  عملیات یخ آب زمستانه در فضای سبز شهری مشهد
مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد،  از اجرای عملیات " یخ آب زمستانه" در فضای سبز شهر مشهد با هدف مقابله و مبارزه با آفات موجود در خاک بدون استفاده از سموم شیمیایی و مضر برای محیط زیست خبر داد.
به گزارش شهرارانیوز، سیدعلی اکبر انتظام  با بیان این خبر اظهار کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده  تا با استفاده از روش‌های بیولوژیک و کم خطر برای محیط زیست شهری،  نسبت به مقابله و مبارزه با آفات فضای سبز اقدام شود تا علاوه بر کاهش جمعیت آفات، از سموم شیمیایی مضر کمتر استفاده شود و به تبع آن  هزینه‌های نگهداری فضای سبز نیز به طور قابل توجهی کاهش یابد.
 
وی افزود: یکی از این روش ها، یخ آب زمستانه است که در آن از ظرفیت‌های محیطی و طبیعی فصل زمستان استفاده می‌شودو می تواند حجم قابل توجهی از آفات خاکزی را کاهش دهد.
 
مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: باتوجه به کاهش قابل ملاحظه دما در شهر مشهد طی روز های آینده و رسیدن دما به کمتر از منفی 6 درجه سانتیگراد ، با اجرای آبیاری هماهنگ و غرقابی در خاک های آلوده شناسایی شده، این عملیات اجرا می شود. عملیاتی که با بهره گیری از انجماد آب می تواند بسیاری از آفات موجود در خاک را از بین ببرد. 
 
انتظام در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اجرای این عملیات به اطلاع شهروندان گرامی می رسانیم که از آبیاری درختان و فضای سبز در فصل سرما و هوای سرد متعجب نشوند، چراکه در بسیاری از مناطق شهری این عملیات انجام خواهد شد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->